Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Představy o trávení (volného) času při hlídání z pohledu dětí, rodičů a pečujících osob
HOLUBOVÁ, Monika
Práce se zabývá představami o trávení volného času hlídaček, o představě času během hlídání a toho, jak na tento čas dle jejich mínění nahlíží děti a rodiče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak hlídačky nahlíží na svůj volný čas a dále na čas, který tráví při hlídání dětí. Současně je cílem zjistit, jakou představu mají z pohledu hlídačky o tomto času rodiče a hlídané děti. V teoretické části jsou osvětleny okolnosti pečujících osob (hlídaček), rodiny a výchovy a v neposlední řadě volného času. Témata jsou zvolena taková, která jsou potřebná k představení hlídání dětí jako komplexu. Praktická část obsahuje podstatné části z rozhovorů s respondentkami. Zaměřuje se na vnímání volného času pečujících osob, jaká úskalí hlídání dětí doprovází. Také jak pečující osoby (hlídačky) naplňují čas během hlídání dětí a jak si myslí, že to chtějí děti a jak si to dle nich představují rodiče.
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky
BAKALÁŘOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na specifika spolupráce učitele mateřské školy s dalšími pedagogickými pracovníky či odborníky. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak obě strany vnímají svoji vzájemnou spolupráci, jaké faktory mohou tuto spolupráci ovlivňovat, ať už zásadním způsobem či nepatrně, a jaká jsou identifikovaná pozitiva a negativa jejich spolupráce. Teoretická část se zabývá poznatky o profesi učitele mateřské školy a o dalších pedagogických pracovnících a odbornících, kteří s ním mohou spolupracovat. Vymezuje kompetence, náplň práce a hlavní požadavky na všechny tyto pozice. Empirická část přibližuje spolupráci učitele mateřské školy a dalších pedagogických pracovníků či odborníků prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Rozhovory poukazují na zkušenosti učitelek mateřských škol a dalších pedagogických pracovníků či odborníků se vzájemnou spoluprací a v neposlední řadě to, jak tuto spolupráci obě strany vnímají.
Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence
Dvořáková, Helena ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent) ; Vítečková, Michaela (oponent)
disertační práce: Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence Tato disertační práce se zabývá oblastí hlídání dítěte náhradní pečující osobou, tzv. chůvou. Klade si za cíl širší zmapování a popsání problematiky, s akcentací vytyčených okruhů. Prezentovaná teoreticko-výzkumná práce popisuje existující zařízení a služby pro zaopatření dítěte v této republice i v zahraničí. Především se ale snaží postihnout podstatu mateřství, a to z pohledu psychologického, filozofického či genetického. V rámci této snahy je brána na zřetel otázka odloučení, potažmo traumatizace v dětství. Nezanedbatelný prostor je ponechán oblasti vzdělávání pečujících osob. Výzkumná část se zaměřuje na vliv působení chůvy jak na dítě, tak i na rodinnou atmosféru a výchovné postoje rodičů. Dále se zabývá postavením chůvy v rodině a hranicí vztahu mezi dítětem a jeho opatrovatelkou. Výstupem z díla je praktický manuál, příručka s konkrétně vymezeným obsahem vzdělávacího kurzu (pro adepty na pozici chůvy, i pro již praktikující pracovníky). Daný materiál byl sestaven za přispění odborných pracovníků, s ambicí upozornit na slabá místa v oblasti proškolování a komplexního vzdělávání náhradních pečujících osob v ČR. Stěžejním úmyslem textu je dovedení čtenáře k uvědomění a docenění důležitosti kvalitní pečovatelské osoby v procesu...
Význam chůvy v rodině dítěte se speciálními potřebami
Suchá, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hlídání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část se v první řadě věnuje charakteristice vývoje zdravého dítěte. Následně poskytuje porovnání optimálního vývoje s odlišnostmi vývoje handicapovaných dětí. Upozorňuje na náročnost péče o zdravotně znevýhodněné děti, důležitost prevence přetížení rodičů a možnosti podpory rodin. Další kapitola se zaměřuje na posouzení výchovy zdravých dětí a dětí se speciálními potřebami. Popisuje dostupnost služby hlídání těchto dětí, nabídky současných agentur a profil kvalitní pečovatelky. Poslední kapitola představuje empirickou část diplomové práce. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byli, s využitím techniky dotazníku, osloveni rodiče dětí se speciálními potřebami. Tato část prezentuje průběh celého výzkumu a způsob dosažení cílů. Uvádí názory rodičů dětí se speciálními potřebami k problematice a míru zájmu o hlídání. Klíčové pojmy: dítě, hlídání, chůva, podpora, prevence, rodiče, služby, speciální potřeby, výchova, vývoj, zdravotní znevýhodnění
Chůva v mateřské škole
PROSNEROVÁ, Zdeňka
Tato práce se zabývá otázkou zařazení chůvy jako pečovatelky o dvouleté dítě do systému předškolního vzdělávání v České republice. Cílem práce je nahlédnout do této problematiky, přiblížit roli chůvy v historii a poukázat na realitu této práce dnes. Teoretická část se věnuje vývojové psychologii dítěte s důrazem na děti batolecího věku, dále na postavení chůvy v historii. Teoretickou část práce uzavírají informace o tom, kdo a za jakých podmínek může zaměstnání chůvy vykonávat. V praktické části práce se na základě analýzy rozhovorů snažím přiblížit povolání chůvy a její postavení v mateřské škole.
Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence
Dvořáková, Helena ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent) ; Vítečková, Michaela (oponent)
disertační práce: Vliv působení chůvy na celkový rozvoj svěřence Tato disertační práce se zabývá oblastí hlídání dítěte náhradní pečující osobou, tzv. chůvou. Klade si za cíl širší zmapování a popsání problematiky, s akcentací vytyčených okruhů. Prezentovaná teoreticko-výzkumná práce popisuje existující zařízení a služby pro zaopatření dítěte v této republice i v zahraničí. Především se ale snaží postihnout podstatu mateřství, a to z pohledu psychologického, filozofického či genetického. V rámci této snahy je brána na zřetel otázka odloučení, potažmo traumatizace v dětství. Nezanedbatelný prostor je ponechán oblasti vzdělávání pečujících osob. Výzkumná část se zaměřuje na vliv působení chůvy jak na dítě, tak i na rodinnou atmosféru a výchovné postoje rodičů. Dále se zabývá postavením chůvy v rodině a hranicí vztahu mezi dítětem a jeho opatrovatelkou. Výstupem z díla je praktický manuál, příručka s konkrétně vymezeným obsahem vzdělávacího kurzu (pro adepty na pozici chůvy, i pro již praktikující pracovníky). Daný materiál byl sestaven za přispění odborných pracovníků, s ambicí upozornit na slabá místa v oblasti proškolování a komplexního vzdělávání náhradních pečujících osob v ČR. Stěžejním úmyslem textu je dovedení čtenáře k uvědomění a docenění důležitosti kvalitní pečovatelské osoby v procesu...
Význam chůvy v rodině dítěte se speciálními potřebami
Suchá, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hlídání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část se v první řadě věnuje charakteristice vývoje zdravého dítěte. Následně poskytuje porovnání optimálního vývoje s odlišnostmi vývoje handicapovaných dětí. Upozorňuje na náročnost péče o zdravotně znevýhodněné děti, důležitost prevence přetížení rodičů a možnosti podpory rodin. Další kapitola se zaměřuje na posouzení výchovy zdravých dětí a dětí se speciálními potřebami. Popisuje dostupnost služby hlídání těchto dětí, nabídky současných agentur a profil kvalitní pečovatelky. Poslední kapitola představuje empirickou část diplomové práce. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byli, s využitím techniky dotazníku, osloveni rodiče dětí se speciálními potřebami. Tato část prezentuje průběh celého výzkumu a způsob dosažení cílů. Uvádí názory rodičů dětí se speciálními potřebami k problematice a míru zájmu o hlídání. Klíčové pojmy: dítě, hlídání, chůva, podpora, prevence, rodiče, služby, speciální potřeby, výchova, vývoj, zdravotní znevýhodnění

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.